FBhidden

Reklamer til nettet

Er du klar til at få flere kunder?

Hos ISOfilm er en WEB reklame ikke blot en WEB reklame.
Ud over at være uddannede eksperter indenfor den tekniske del af filmproduktion, er vi uddannede indenfor socialmedia og WEB marketing management. Vi ved at der er meget stor forskel på, hvordan brugerne af de forskellige web platforme og sociale medier vil mødes og interagerer med de film de præsenteres for.

En film produceret til en hjemmeside, hvor yderligere info er let tilgængelig, skal således være anderledes skruet sammen, end en film målrettet Facebook, hvor du blot har 5 sekunder til at fange din seer – og det er endda 5 sekunder uden lyd. På hjemmesiden kan du forvente at den besøgende har en eller anden form for interesse i det produkt eller de ydelser I tilbyder. Filmen skal øge kundens tryghed til jer og styrke relationen samtidig med at et skarpt Call To Action skal få din kunde videre i processen.

Læs også casen om hvordan vi producerede både TV reklame og flere SOME reklamer for Pixizoo på under 2 uger.

Jeg er for nyligt faldet over et udtryk “short format video content”. Jeg er dykket ned i det – for jeg skulle jo nødig gå glip af noget. Jeg er kommet frem til at det er en samlet betegnelse for de korte videoer, der er målrettet ét medie, én målgruppe og med ét budskab. Se mit komplette blogindlæg om det her.

SoMe videoer

SoMe står for Sociale Medier, og er en bred betegnelse for platforme som Facebook, Youtube, LinkedIn, Instagram, Snapchat og lignende. Fordelen ved annoncering med video på Sociale Medier er, at det er muligt at lave en meget skarp målretning af sin annoncering. D.v.s. sørger du for at gennemtænke din kampagne på forhånd og lave en skarp strategi, kan du målrette filmen og øvrige kampagne elementer helt skarpt til den målgruppe du målretter annonceringen mod = tårnhøjt ROI.

Generelt er der rigtig mange måder du kan bruge video, hvis du har en webshop, det er jeg dykket ned i her:

YouTube reklamer

YouTube er verdens anden største søgemaskine, kun overgået af Google ( der iøvrigt ejer YouTube). YouTube er derfor også en super stærk platform til annoncering og reklamer, da du også her kan målrette helt skarpt ud fra interesser.

En web reklame på YouTube giver flere besøgende på din hjemmeside, og med et indhold af høj kvalitet, har du en unik chance for at få nye kunder i din virksomhed. Men også her er det stor forskel på om du ønsker din film skal gå viralt, og leve selv, når din målgruppe søger et relevant emne, eller om du vil lave betalt annoncering med In-stream og display annoncer. – Selv de to betalte Youtube annoncetyper skal skrues/filmes og redigeres forskelligt sammen.                 

Instream reklame på YouTube er en effektiv reklameform. Seeren ”bliver tvunget” til at se starten på din reklame og kan først klikke væk efter 5 sek. Og man betaler først efter seeren har set 30 sek. eller hvis reklamen er slut inden de 30 sek. 

YouTube reklamer er en billigere løsning end både TV reklamer og biograf reklamer, målt på antal visninger, og kan yderligere segmenteres og fokuseres meget præcist til din målgruppe.
Hos ISOfilm er vi specialister i at få de rigtige optagelser i kassen første gang, så du får optimale muligheder for flere forskellige versioner af din film, så de rammer hårdt og rigtigt på hvert eneste medie de kører på.

Gode tips

  • En web reklame på YouTube kan vises både før videoer afspilles, ved siden af videoer eller i søgeresultatet
  • Du betaler kun når nogen vælger at se din video annonce
  • Når en bruger aktivt vælger at klikke på din annonce, har du en oplagt mulighed for at levere relevant og værdifuldt indhold, der fastholder din nye kunde

Facebook reklamer

Facebook er stadig et af de stærkeste reklamemedier, når du ønsker at målrette dit budskab skarpt, og have mulighed for at tracke helt præcist på handlinger.

Især hvis din målgruppe er kvinder i alderen 30-55 er Facebook det ultimativt mest effektive medie. Her er det dog vigtigt at du allerede i planlægningsfasen og under produktionen tænker meget over målgruppen og dit mål med filmen.

På Facebook har du som nævnt 3 sekunder til at fange seerens opmærksomhed, derfor har vi rigtig gode erfaringer med at starte filmen med bevægelse der skaber Attention. Derudover er øjne – og mennesker generelt noget der fanger vores opmærksomhed.

Se mit blogindlæg, hvor jeg bliver meget konkret omkring opbygning af film til Facebook her:

På Facebook har du også muligheden for at gå ind og afholde et Live shopping event, hvor du i realtime interagerer med dine kunder og sælger. Jeg er dykket ned i Facebook-live-shopping her:

Vi producerer blandt andet for

Vi dækker nationalt og filmer globalt

Med adresse hovedkontor i Ry i midtjylland, er vi det perfekte valg, når du er på udkig efter en fast samarbejdspartner til din videoproduktion i Jylland.
Vores mindre kontor i København tager sig af kunder og optagelser øst for Storebælt.

Kontakt
  • Video i din markedsføring

    Få ti tips til hvordan du bedst bruger video i din markedsføring

  • Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mail markedsføring fra ISOfilm
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.