Rekrutteringsfilm
En rekrutteringsfilm hjælper dig med at rekruttere de bedste medarbejdere til din virksomhed.
Du ved allerede at det er vigtigt at rekruttere de bedste medarbejdere. Og du ved det kan være meget dyrt, at ansætte de forkerte? Så hvordan skiller din virksomhed sig ud fra andre virksomheder, og tiltrækker de rigtige medarbejdere?
Rekrutteringsfilm viser hvad nye medarbejdere kan forvente sig af din virksomhed, hvem I er og hvad I står for. Samtidig kan du vise hvad du forventer dig af en kommende medarbejder. Rekrutteringsfilm hjælper dig med at rekruttere de bedste medarbejdere i fremtiden.
Sådan kan en rekrutteringsfilm bruges
- En rekrutteringsfilm kan bruges på dit website og på sociale medier, som LinkedIn, hvor der her er fokus på at præsentere sig professionelt både som virksomhed og som potentiel medarbejder.
- En profil- eller brandingfilm styrker effekten af din rekrutteringsfilm. En profilfilm giver målgruppen en idé om hvem I er som virksomhed og hvilke værdier I har i fokus.
- Rekrutteringsfilm er også en måde at brande sin virksomhed på, da den fortæller kunder, leverandører og øvrige samarbejdspartnere hvilken type mennesker I ønsker er en del af virksomheden.
- En rekrutteringsfilm kan også laves som animationsfilm, hvilket giver en iøjenfaldende vinkel og oplevelse for kunden, og øger kendskabsgraden til virksomheden. Vi anbefaler en Explainer animation.
Rekrutteringsfilm forløbet
Konceptudvikling:
Vi kommer gerne ud til jer og tager en snak om hvordan jeres virksomhed skiller jer ud fra mængden, og dermed står skarpest i forhold til at rekruttere de bedste medarbejdere. Ved mødet taler vi om hvem og hvor I er nu samt hvor I er på vej hen, og hvilke profiler vi skal ramme. Er det en bestemt adfærdstype, eller uddannelsesmessig baggrund vi går efter, eller arbejder vi ud fra demografi, alder eller andre parametre.
Vi taler sammen om de fordele og begrænsninger der er ved hhv. speak og interview og udtalelser, og vender også alle de andre aspekter der er relevante i forhold til produktion af en troværdig og skarp film. Her får vi også styr på den fremadrettede tidsplan og proces, så I er helt trygge og vi alle ved hvem der gør hvad og hvornår.
Efter mødet med jer, går vi i det kreative hjørne. Vi udarbejder eventuel speak eller spørgeramme. Samt Manuscript, storyboard og skudliste, hvor det er relevant.
Optagelse:
Ud fra storyboard og snakken med jer, starter vi selve produktionen. – vi laver optagelserne med det antal mand vi har aftalt – Kameramand alene, eller er der producer, lyd- og lysmand med også.
Speak, musik, lydeffekter:
Efter optagelsen skal vi nu igang med at tænke i hvilken type speaker der passer bedst til at, formidle budskabet til din målgruppe. Du kan også selv vælge at være speaker i din film. Musik , grafik og lydeffekter er med til at få seeren draget ind i filmen, derfor er det vigtigt at det er gennemtænkt og passer til den målgruppe din virksomhed skal ramme.
Redigering:
Vi redigerer og colorgrader filmen, så hele stemningen og indtrykket igen passer til den målgruppe vi vil ramme, og rettet mod målet vi ønsker at opnå. Oftest kører korrektur i vores browserbaserede korrekturprogram FrameIO. Du får et link til dette og en guide, når vi kommer der til. Her kan du skrive og tegne alle dine komentarer til filmen – eller du kan godkende den i første hug. Vi kan naturligvis også både undertekste og synstolke din film, for større tilgængelighed og for at leve op til WCAG
Færdig film!
Overføres til dig via WeTransfer, eller vi kan hjælpe med at ligge den på YouTube og optimere.
Kontakt mig for en uforpligtende snak om hvordan vi hjælper med at finde din næste medarbejder.
Se eksempler på vores rekrutteringsfilm og medarbejder branding
Vi producerer blandt andet for







Vi dækker nationalt og filmer globalt
Med adresse hovedkontor i Ry i midtjylland, er vi det perfekte valg, når du er på udkig efter en fast samarbejdspartner til din videoproduktion i Jylland.
Vores mindre kontor i København tager sig af kunder og optagelser øst for Storebælt.