Livestreaming
Livestreaming og facilitering af online events.
Fysiske events gjort virtuelle
Livestreaming giver dig stort set samme muligheder som et fysisk arrangement, uden at du er begrænset af fysiske afstande og forsamlingsforbud. Det gør det muligt for dig at nå ud til kunder, elever, borgere og samarbejdspartnere, som du normalt ville have nået til et fysisk event, møde, konference eller undervisning.
Hybridmøder og hybridkonferencer
Hybridmøder og – konferencer er opstået i kølvandet på Coronaens nedlukninger, forsamlingsforbud og isolation. Det er events der både afholdes live og online. Det vil sige at de kører som et klassisk fysisk event med deltagere, oplægsholdere, breakout rooms, debatter, afstemninger mv, men bliver samtidig livestreamet, så deltagere der ikke kan møde op af forskellige årsager, stadig kan deltage og interagere.
Så med en hybrid event har du den fordel, at med livestreaming delen, kan du kan nå ud til langt flere, end du kan med et udelukkende fysisk event. For pludselig kræver det ikke at man sætter 2-3 timer af til transport, eller at man skal overbevise chefen om at det er en god idé, at man bruger en halv dag væk fra kontoret – for live-streaminger sker lige dér hvor målgruppen er. Og hvis de ikke kan deltage på tidspunktet for live-produktionen, så kan det optages og sendes til afspilning på et andet tidspunkt.
Læs mere om hybridkonferencer og -møder her:
Hvem kan bruge livestreaming?
Live-streaming er for alle brancher og kan bruges ved alt fra et borgermøde i den lokale kommune, online-undervisning i akvarelmaling eller en konference med paneldebat om et nyt teknisk produkt i vindmøllesektoren.
Livestreaming kan f.eks. bruges til:
- Borgermøder
- TownHall
- Årskonference
- Lancering af nyt produkt
- Konference
- Undervisning
- Generalforsamling
- …. og meget andet
Vores kunder kommer også fra mange forskellige brancher og fælles for dem alle er at de vægter kvaliteten, professionalismen og sikkerheden højt. De ønsker at have fuldt fokus på deres indhold og egne kompetencer, der skal formidles og kommunikeres ud og overlader alt det tekniske til os.
Vi hjælper vores kunder med at give deres deltagere den bedst mulige oplevelser med variation og indhold, der fastholder og inspirerer.
Uanset om du har brug for, at vi varetager og faciliterer en mindre live-produktioner med få deltagere, eller om du står over for et online-event med mange hundrede deltagere, så har vi en løsning, der passer til dit behov.
Vi kører rundt i hele landet og laver live-produktioner. Og hvis du ikke selv har en lokation, der egner sig, så stiller vi gerne vores eget studie her i Ry til rådighed til de mindre live-produktioner.
Facebook-live-shopping
Live shopping er en kategori for sig. Her interagerer du og sælger til dine kunder i realtime f.eks via fecabook. Der er forskellige værktøjer og teknikker der kan hjælpe dig på vej og gøre dit live shopping event til en succes. Det er jeg dykket meget mere ned i her:
Du slipper for tung planlægning og transporttid
Har du stået med planlægning af et event før, så ved du højest sandsynligt også hvor meget planlægning, der er i at skaffe de rigtige lokaler, forplejning med frokost + kaffe og kage, gode parkeringsforhold og overnatningsmuligheder.
Ved live-streaminger og online konferencer er de elementer pludselig ikke længere en faktor. Ligesom transporttid og -penge heller ikke længere er noget du, eller deltagerne, skal tage højde for, når du tager dit fysiske event online og gør det virtuelt.
Vores kunder fortæller om store besparelser for dem selv og deltagerne i både tid og penge, ved at gøre det muligt for deltagerne at være med uanset hvor de befinder sig.
Vi er klar over at et virtuelt event ikke er helt det samme som en fysisk konference eller undervisning – men med vores hjælp bliver det den bedst mulige oplevelse!
Med en kombination af vores filmiske kneb, videotricks og tekniske viden hjælper vi dit indhold godt på vej til et event, der aktiverer, engagerer og inspirerer.
Hvilken platform skal jeg vælge til min live-produktion?
Valget af platform afhænger af hvem din målgruppe er, og hvilke krav du har til live-produktionen.
Vi tilpasser naturligvis produktionen til dit behov og til dér, hvor din målgruppe er. Vi kan facilitere live-streaming på Teams, Zoom, Facebook, Skype, YouTube, Vimeo eller Wowza hvis der er særlige krav til sikkerheden.
Har du behov for at køre live-streamingen simultant på to, eller flere, platforme er det også en mulighed. Det kan f.eks. være nødvendigt i tilfælde af at det ikke er alle deltagere, der har Facebook og det derfor også er nødvendigt at køre det på YouTube på samme tid.
Tilføj krydderi og virkemidler til din livestreaming
For at gøre oplevelsen optimal for deltagerne anbefaler vi at en livestreaming kombineres og krydres med små film, powerpoint-præsentationer, live-afstemninger osv., der skaber mere dynamik og engagerer deltagerne løbende.
Du får desuden mulighed for en chatfunktion, der gør live-streamingen til en to-vejs kommunikation hvor du kan inddrage deltagerne, som har mulighed for at komme med spørgsmål, præsentere sig selv og deltage aktivt i en debat.
Fra idé til afsluttet projekt – helt kort fortalt
Processen fra idé til færdig produktion foregår, meget forenklet, i 4 steps:
- Formødet
Vi møder op med 2-3 folk fra ISOfilm, hvor vi i fællesskab gennemgår dine krav og ønsker til live-produktionen. Vi snakker om krav til teknikken og tjekker op på at der er adgang til de nødvendige stik og strøm.
Vi laver i samarbejde med dig en drejebog for hvordan produktionen skal forløbe og sammensættes, samt en agenda for dagen.
- Klargøring og produktion af båndede optagelser
Hvis du skal have små film og videoklip ind i din live-produktion, så producerer og redigerer vi det på forhånd, så det er klar til selve dagen.
- Dagen før livestreaming
Vi møder op på lokationen dagen før og gør udstyr, lys og lyd klar til selve dagen. Vi kører forskellige tests og tjekker at alt fungerer. Vi gennemgår agendaen med dig, så du er helt opdateret og tryg ved live-streamingen.
- På dagen
Show time! Vi er hele tiden i kulissen og sørger for at alt det tekniske spiller, så du kun skal koncentrere dig om dit indhold. Vi sikrer at drejebog og agenda følges.
Efter live-streamingen afrunder vi med dig og pakker vores udstyr sammen. Skal produktionen sendes ud til deltagerne efterfølgende, vil vi sørge for at redigere og klargøre det til dig.
Livestreaming – Hvad skal det koste og hvad skal jeg tage stilling til?
Vi tilbyder pakkeløsninger, som er sammensat efter dit behov og omfanget af din online-produktion. Priserne starter ved 15.000,-.
Du er sikret et hold med solid erfaring og kompetencer, der hjælper dig igennem fra start til slut. Vi forventer ikke at du har styr på det tekniske – det er vores kompetence. Vi tager os af dét, så du kan fokusere på at formidle dit indhold, og det du er bedst til.
Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du står overfor at skulle lave et virtuelt live-event. Inden du kontakter os, må du meget gerne have taget stilling til:
- Vil du gerne afvikle Powerpoints og film under live-streamingen?
- Skal det afvikles på én eller flere lokations?
- Har du krav til platform(e)?
- Hvor mange “talere” er der: På én gang, og i alt?
Kontakt os for at snakke om dine muligheder og høre mere om hvordan vi hjælper med din livestreaming.
Se mere om Livestreaming på vores blog
Vi har lavet livestream med:










Vi dækker nationalt og filmer globalt
Med adresse hovedkontor i Ry i midtjylland, er vi det perfekte valg, når du er på udkig efter en fast samarbejdspartner til din videoproduktion i Jylland.
Vores mindre kontor i København tager sig af kunder og optagelser øst for Storebælt.