FBhidden

YouTube analytics

Lykke Schultz
Lykke Schultz
Projektkoordinator - Partner

Jeg har ovenfor lavet en kort video, hvor jeg viser hvordan du finder YouTube analytics, og de vigtigste redskaber her i

YouTube gemmer alle de gode informationer, du skal bruge til at analysere dine film. Det eneste det kræver af dig, er at du kan afkode det YouTube Analytics viser dig.

Det vil jeg gerne hjælpe dig med!

Afspilninger

her kan du se hvor ofte dine film er set. Det kan være du undrer dig over, nogle ikke er set, eller kun set lidt – men har du eksponeret og offentliggjort dem? Er de imbedded på din hjemmeside og på LinkedIn?…. Ellers skynd dig at gøre det! Desuden skal du sørge for at dine film er optimeret korrekt i forhold til søgemaskiner, så Google kan finde dem. Se >>DETTE<< blogindlæg, eller tilmeld dig vores nyhedsmail, for en gratis video med 7 tips.
Husk dog at din film ikke skal på Facebook via YouTube-link, men skal uploades direkte. Så må du ligge de 2 visningstal sammen “i hovedet”

Demografi

Hvordan er alder og køn på dit publikum, passer det overens med målgruppen for din film. Har filmen nået en anden målgruppe end forventet. Hvad ligger til grund for dette? Er det markedsføringen der har ramt forkert/rigtigt, og er der grund til at ændre markedsføringen på baggrund af alderen og kønnet på publikum.

Afspilningssteder

Her kan du se, hvor filmene bliver afspillet fra på nettet. Er det direkte fra YouTube, eller er det f.eks fra din hjemmeside hvor den er lagt op – eller hvad med din mailsignatur? Har du husket at få filmen i et link her?

Derudover, er det også muligt at se, hvilke lande dine film vises i. Dog findes der “robotter” og routere der omdirigerer, så landet der vises er et andet end det faktiske. F.eks har vores >>Showreel<< en del visninger fra Sydkorea – og det tror jeg ikke lige, vel?

Enheder

PC, Mobil, eller Tablet… Og hvilket styringssystem anvender de. – Er dine seere på store eller små skærme, og ser de filmen på farten eller på kontoret…..

Hvis jeres visninger primært er på små skærme ( Smartphone) kan I tænke I nærbilleder, og sikre jer at de vigtige detaljer ikke bliver for små.

Kan lide/kan ikke lide

Ligesom på Facebook, kan man give en film et “like” – men man kan også gøre det modsatte, hvis filmen ikke lever op til seerens forventniger. Disse Likes har stor indflydelse på filmens evne til at blive fundet i søgemaskiner, så de er super dejlige at have!

Kommentarer 

Svar gerne på kommentarer. Det er altid dejligt at være i dialog med sin målgruppe.

Deling

Du kan se hvor mange gange dine film er blevet delt… Og hvor de er blevet delt. Det er jo ret interessant at vide, om det er Google+, Facebook, Pinterest, Instagram eller andet der er mest anvendt.

Generelt må jeg indrømme, der går lidt nørderi i markedsføringen, når man sådan kan sidde og følge med i analytics…..Det kan være en tidsrøver, men det kan også være GULD værd. Hvis du kører en TV kampagne er der ingen mulighed for at tilrette filmen løbende – det er lige præcist det disse redskaber kan vise dig, om du skal have gjort.

Værs’go gå i krig med din analyse.

Bedste Hilsner Morten

P.s. Har du en film der trænger til et “tuneup” så giv os et kald på 82 30 40 80. – Vi kan også lave sammen-, om- og ned-klip, så vi retter dine film til, til øvrige web og sociale medier

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gode tips og tricks fra os fra ISOfilm, eller fra spændende
gæste bloggere med stort “know-how” indenfor markedsføring med video

  • Video i din markedsføring

    Få ti tips til hvordan du bedst bruger video i din markedsføring

  • Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mail markedsføring fra ISOfilm
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.