FBhidden

Retningslinjer for reklamefilm – hvad må man?

Lykke Schultz
Lykke Schultz
Projektkoordinator - Partner

Jeg bliver ofte kontaktet af kunder der er i tvivl om hvad de må og ikke må, i forhold til produktion af deres reklamefilm.

Ofte er det når vi er igang med en produktion, at spørgsmålene viser sig. Hvad må man egentlig, og hvor går stregen?

Det vigtigste du skal huske, er at få tjekket om indhold, form og budskab går til grænsen eller over grænsen, inden du går igang, og får investeret en masse tid og penge i selve produktionen af reklamefilmen.

Nogle brancher må ikke reklamere i biografen. Noget må man ikke sige på tv. I bedste fald er produktionsomkostningerne spildt, Og i værste fald kan overtrædelse af markedsføringsloven give store bødestraffe….

Derfor sikrer vi altid at drejebogen, som vi har udarbejdet sammen med kunden bliver tjekket igennem af en juridisk rådgiver inden vi går igang med at producere.

Lars Ole er erhvervs advokat, og arbejder blandt andet med markedsføringsret. Her har vi sat ham foran kameraet til en kort film hvor nogle af retningslinjerne ridses skarpt op.

Se også de andre små film, hvor vi kommer ind på forskellige faldgrupper i forhold til brugen af film i kommunikation og markedsføring. Eller læs mere om vores måde at gøre tingene på her.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gode tips og tricks fra os fra ISOfilm, eller fra spændende
gæste bloggere med stort “know-how” indenfor markedsføring med video

  • Video i din markedsføring

    Få ti tips til hvordan du bedst bruger video i din markedsføring

  • Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mail markedsføring fra ISOfilm
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.