FBhidden
 

Messefilm - Få 6 gode råd til din messefilm.

Skab liv og opmærksomhed med en messefilm på din messestand.

På en messe er det vigtigt at skabe opmærksomhed og få det optimale ud af tiden (og prisen) på din messestand. Messefilm handler primært om den gode kommunikation mellem din virksomhed og potentielle kunder, når I som virksomhed skal formulere virksomhedens budskab, produkter, ydelser, services osv. Messefilmen skaber blikfang, og får potentielle kunder til at stoppe op - længe nok til at dine dygtige medarbejdere på standen kan indlede en dialog.

Det visuelle i messefilmen kan være afgørende for at, dine potentielle kunder får øje på netop din stand, og derved selv skaber den første direkte kontakt og derudover kan messefilmen underholde og inspirere de besøgende på din messestand, hvis der er så dejlig mange besøgende, at alle dine medarbejdere er optaget.

Du får hjælp og rådgivning gennem hele produktionen af messefilmen og vi hjælper dig selvfølgelig også meget gerne med konceptudviklingen fra start til slut. ISOfilm har stor erfaring i at producere messefilm af høj kvalitet, der er nøje tilpasset formålet og med særligt fokus på at tiltrække kunder og skabe opmærksomhed til din stand.

Vi har her samlet lidt inspiration i forhold til optagelse og brug af messefilm.

Messesfilm på storskærm

Messefilm kører oftest i loop, så de selv starter forfra, når afspilningen er slut. Det gør, at hvis filmen er produceret, så lyden er grundlæggende for at få budskabet igennem, vil dine medarbejdere (og nabostandende) blive mere end almindeligt trætte af filmen, allerede inden middag på messens første dag. Filmen på din stand skal kunne derfor gerne forståes uden lyd, da det ikke altid er muligt at køre med høj lyd i baggrunden, grundet andre messestande. Gennemtænk derfor produktionen fra starten, så du får en en skarp film hele vejen igennem, hvor billederne forklarer alt.

Har du forfattet en speak til din film, eller er der nøgleord du vil have igennem på messen, kan filmen suppleres med undertekster og grafiske tekster der understreger budskabet. Teksterne skal stå enkelt, og neutralt, eller de kan komme flyvende med specialeffekts, dreje og danse... Hvad der fungere bedst for din messefilm, er noget vi finder ud af i samarbejde i konceptudviklingsfasen.

Det optimale medie for din messefilm, er selvfølgelig en stor fladskærm. Ofte er den billige skærm fra Elgiganten ganske fin til fomålet- det er sjældent nødvendig at investere i specialskærme. Vær dog opmærksom på kontrasten og lysstyrken og opløsningen, da billedet helst skal stå skarpt og klart.

Optagelser af og på din messestand

En anden måde du kan tænker film ind når du skal på messe, er at få lavet optagelser af standen. Oftes investeres der mange penge både i standpladsen, designet og opstillingen af messestanden - så hvorfor ikke få stemningen og jeres nyheder dokumenteret med filmoptagelser af messestanden.

En film som denne fungerer fantastisk både internt til de medarbejdere der ikke kommer på messen, i nyhedsbrev, på sociale medier og på din hjemmeside.

Herunder har vi samlet 6 råd til hvordan du tiltrækker opmærksomhed på messen med film?

  1. Tænk filmen uden lyd - med grafik og tekster til at understrege nøglebudskaber.
  2. Professionelle optagelser i din film giver kunderne indtrykket af gennemgående professionalisme i din virksomhed. (filmen er dit "butiksvindue")
  3. Lig vægt på det der interesserer dine kunder - Målret filmen til din drømmekunde, de vil ikke høre om dig- men om hvad du kan gøre for dem.
  4. Messefilmen skal optimalt vare 1-3 min. så besøgende på standen har lyst til at blive stående og se filmen helt igennem. Lav aldrig filmen længere end du har relevant indhold til.
  5. Skab WOW-factor - vær ikke bange for at gøre noget ekstraordinært i din film. Det hele handler jo om at, lokke kunder til din stand. Her kan f.eks Dronefilm tænkes ind- men kun hvis det giver mening i forhold til budskabet.
  6. Filmen skal udtrykke ærlighed og troværdighed, da I som virksomhed skal kunne vise og stå inde for jeres virksomheds budskab og produkter.


Din messefilm kan også bruges i mange andre sammenhænge og som markedsføring på andre platforme. Din messefilm kan f.eks bruges til hjemmesiden, nyhedsmails, kundearrangementer, salgsmøder eller sociale medier - kun fantasien sætter grænser. Hvis du ønsker at bruge din messefilm på andre medier, vil vi dog klart anbefale at den omklippes, så den passer precist til det pågældende medie. Det er oftest en meget lille meromkostning, der giver en enorm merværdi!


KontaktFå et uforpligtende tilbud
Ring til os og hør nærmere om de mange muligheder indenfor messefilm. Eller start med at udfylde vores kontaktformular, så vender vi tilbage til dig inden for kort tid.
 
 

Eksempler på messe film:

Messefilm - Doorsystem

Messefilmen Doorsystem havde med, gav dem dejligt liv og opmærksomhed på deres messestand. Filmen kører og fungerer også godt på deres hjemmeside, men i forhold til at den skulle bruges på messen, producerede vi en version med undertekster. Så kunne Doorsystems medarbejdere føre gode samtaler med de besøgende, uden at blive drevet til vanvid af musik og speak i baggrunden. Budskabet kom stadig igennem til de besøgende der måtte vente lidt på en ledig medarbejder.


Messefilm Randers Togklynge

Randers kommune har gennem mange år, været centrum for togproduktion.
Et samarbejde mellem flere af disse store togvirksomheder udmundede i denne flotte messefilm, der skulle afspilles på en fælles messestand for de involverede virksomheder.

Optagelser i Randersområdet, interview med borgmesteren, drone optagelser, samt optagedage på alle involverede virksomheder er klippet sammen til denne flotte messefilm, der er lavet på både Dansk og Engelsk.


Messefilm KR Opus 5

KR havde brug, for at kunne vise deres nye intelligente hospitalsseng Opus5, på en nem og god måde. Filmen skal både bruges på messer, men også når de skal ud og præsentere sengen.

Filmen er lavet med en lyssætning der er tilpasset scenerne. Der er forskellige speak sprog, her  Engelsk, men den er også produceret med speak på sprog som Norsk, Dansk og Japansk.