FBhidden
 

Content Marketing

 

 

 

En video taler til menneskets visuelle natur, og med det rette indhold kan den underholde, hjælpe og inspirere dine kunder. Content Marketing er et forholdsvist nyt begreb inden for markedsføring, hvor fokus netop er på hvad din virksomhed kan gøre for at hjælpe kunderne bedst muligt, ved at levere indhold der engagerer dem. Her er der virkelig mulighed for at skabe relationer og ægte loyalitet.

Bag enhver succesfuld kampagne bør der ligge en nøje planlagt strategi, og det gælder også ved Content Marketing. En video uploadet og ooptimeret på YouTube vil ikke alene kunne skabe en masse opmærksomhed til din virksomhed eller produkt. Men hvis du har gjort dig de rette tanker omkring, hvordan du vil levere relevant indhold til din målgruppe, vil du med video i din content marketing opleve at kunderne bruger længere tid på dit website, og deler din video på de sociale medier.



Her er et link til et pictogram fra amerikanske business2community.com der fortæller meget godt om de tanker du skal gøre dig, i forhold til content marketing med video. Pinterest

Gode tips

  • Tænk kreativt i din historiefortælling til videoen, men også i hele kampagnen omkring den
  • Hav dit mål for øje, så videoen bliver både strategisk og meningsfuld
  • Overvej hvilke følelser videoen skal vække og hvorfor
  • Målret indholdet i din video til din kernekunde – tænk på din primære persona
  • Husk at indsætte forskellige Call-to-actions i videoen. Gerne 1 slags til kunder der er klar til at handle nu, og 1 til dem der har brug for at indhente mere viden
  • Sørg for at søgemaskineoptimere din video med keywords og beskrivelser
  • Analyser på data – hvem ser videoen og hvor længe?
  • Brug data til at optimere dine fremtidige videoer


 

 
KontaktFå et uforpligtende tilbud
Hos ISOfilm beskæftiger vi os meget med Content Marketing og deltager ofte på workshops og seminarer omkring emnet, så vi altid er up-to-date og klar til at hjælpe vores kunder. Skal vi også hjælpe dig videre?