ru

Kundecase videoer fortæller din historie fra dine kunders vinkel?

16.07.2015

  
Kategori: Tips og tricks


En kundecase har en utrolig stærk signalværdi.

Hvis den er lavet som film, har den ydermere højeste troværdighed- kun overgået af mund-til-mund omtale.

Hjernen opfatter et foto 60.000 gange hurtigere end den opfatter tekst, så med video på 25 billeder i sekundet, får du budskabet temmelig klart igennem, så selv den tungeste elev i klassen kan være med. 

Der er mange måder at tage hul på at få optaget sine kundestatements.
Hvor ”professionel” filmen skal fremstå, er op til jer og jeres målgruppe.
Jeres film er jeres ansigt udadtil – ligesom butiksvinduet på gågaden…… budskabet skal træde klart igennem.

Jeg har HER samlet lidt kundecases vi har lavet til god inspiration for dig.

Inden I går i gang, er det en god idé at over, hvilken type film I ønsker. Skal det være en kundecase-film, hvor I som personer roses (venlige, sjove, kompetente…indsæt selv flere komplimenter .....)? Eller skal det være en mere generel film, hvor jeres produkter eller ydelser roses (leveringstid, kvalitet, design, driftssikkerhed, service osv.)? Eller skal det være en kombination af de to? Vær dog altid opmærksom på, at hvis der er for meget fokus på jer som personer, kan filmen risikere at komme til at fremstå lidt ”selvfed”.

Når der optages, så vær så effektiv og professionel som overhovedet muligt. 

  • Find gerne en location hos kunden, hvor der er dybde i rummet og baggrunden siger noget om din kunde. F.eks køleanlæg, glastavler eller hvad de nu tjener deres penge på.
  • Sørg for at optage lidt ”dækbilleder” så du har lidt at lægge ind over, hvis der skal klippes i interviewet. Dækbilleder er også med til at gøre filmen levende og interessant. Gør filmen målrettet og præcis - og endelig ikke for lang. Informer kunden i detaljer på forhånd. Hvad er formålet med filmen, budskabet og målgruppen.
  • Jeg vil i et senere blogindlæg komme ind på lidt mere grundlæggende i forhold til optagelser –bl.a lyd og lyssætning.
  • Overvej om du selv skal lave filmen eller om du skal få en kollega, marketingafdelingen eller en professionel ( læs: os :-)) Det kan virke unaturligt for dig og din kunde, hvis du selv laver filmen og samtidig har den daglige kontakt med kunden.

Når du har lavet din kundecase-film, så sørg for at dele den med verden - de sociale medier er en oplagt kanal til dette. Og lav også gerne en samlet side på jeres hjemmeside med ”kunderne siger”

Det følgende tip virker måske som simpel logik for dig og din virksomhed. Alligevel ser vi alt for ofte personer og virksomheder dumme sig. Når du laver en kundecase-film hos én af dine kunder, mener jeg derfor, at det følgende er meget vigtigt for dig at huske:

Din kunde gør dig en stor tjeneste ved at stille op til din film og du er samtidig gæst i deres virksomhed.

Derfor – når der optages, så vær så effektiv og professionel som overhovedet muligt.

Sørg desuden for, at din kunde får noget ud af at medvirke i din casefilm.

Dette kan være:

  • Brug af filmen på deres egen hjemmeside
  • Ekspertstatus ved at samarbejde med jer
  • Branding – deres navn kommer ud til jeres øvrige kunder
  • Linkbuilding - positivt for rangering på Google = søgemaskineoptimering (SEO)


Fortvivl ikke hvis din kunde udsætter de aftalte optagelser et par gange…. casefilm har det med at blive nedprioriteret, når virksomheden selv har ”kunder i butikken”.


Som du kan fornemme, er det min erfaring, at kundecases er et enormt stærkt marketingværktøj. Især i disse ”content marketing” tider.

For at understrege dette, udvælger jeg 2 gange om året, en heldig abonnent af nyhedsbrevet .
Vedkommende får en kundecase produktion gratis*- næste heldige udvælges 1. oktober 2015, Klik ind og tilmeld dig nyhedsbrevet NU! 

De bedste og varmeste hilsner fra Lykke og resten af teamet ved ISOfilm.



*første 60 km i alt er med gratis. herefter statens takster på kørsel- så du ikke sender os til nordkap eller sydfrankrig...


Lykke Schultz Af Lykke Schultz

comments powered by Disqus

ISOfilm Blog

På vores blog kan du blive klogere på film og videoproduktion. Du vil får gode tips og tricks fra os fra ISOfilm, eller fra spændende gæste bloggere.

Seneste blogindlæg


 
Kontakt Få et uforpligtende tilbud
Hos ISOfilm tror vi på at det nytter at hjælpe sine kunder, og med en god instruktionsvideo eller undervisningsvideo er du godt på vej til at skabe de gode kunderelationer. Lad os hjælpes ad!