ru

Medietræning - Har du X-factor?

22.12.2015

  
Kategori: Tips og tricks


Hvis din videoproduktion skal været et aktiv for din virksomhed, kræver det at videoen kommer med et klart budskab.

Derudover skal videoproduktionen være "skruet sammen", så indholdet og formen matcher mediet og målgruppen……


Ofte gøres det bedst med en velforfattet speak, hvor budskabet er kort og skarpt.
Andre gange er det langt stærkere, hvis den person der er virksomhedens ansigt udadtil, også er ansigtet på videoproduktionen-
......Forbeholdt at vedkommende fungerer foran kameraet…..

Derfor har vi ved ISOfilm sat Lise Hansen fra Vilsgaard vision stævne, og har bedt hende give os 5 gode tips, til når man skal "være på".

Disse tips er selvfølgelige super, i forhold til at performe på video, men også i hverdagen, når man ønsker at opnå større gennemslagskraft i sin kommunikation. – Det er det Lise kan.

Her er Lises øvrige tips:


1: Undgå at klappen går ned:
Hvis klappen går ned under videoproduktionen, er det ikke blot med til at forlænge den tid, det tager at optage.

Det er også med til at ødelægge dit flow, og give dig en dårligere oplevelse at videoproduktionen - hvilket muligvis vil kunne ses på resultatet.
For at undgå dette har vi gjort 2 ting....

  1. Vi har investeret i en professionel telepromter, så dine stikord og tekster kan ses - mens du filmes, uden at du skal kigge ned på at stykke papir.
  2. Vi har fået Lise Hansen, fra Vilsgaard Vision til at komme med ét super tip til at undgå, netop denne frygtede klap.

- og tro mig - dette trick er også super i mange andre sammenhænge end lige ved videoproduktionen:
Almindelige præsentationer
Diskussioner
Når ungerne tester dine grænser.....
Og I alle andre situationer, hvor det er en fordel at have tænkt før du taler..... Tag en dyb indånding :)


2: Brug Gestik:

Hvis du er i tvivl om hvad der er bedst at gøre med hænderne, når du skal optages på video, er du kommet det rette sted hen.
Der er meget forskel på om folk der bliver filmet sider helt stille, eller om deres hænder bruges til at understøtte og understrege det budskab de vi kommunikere ud på deres video.
Lise Hansen fra Vilsgaard Vision kommer her med hendes super tip til, hvad man skal gøre med de der hænder, når kameraet kører.


3: Undgå at læse op:

Når du skal præsentere dit budskab på Video - I en WEB reklame eller måske endda en TV reklame - er det vigtigt at virke ægte.
Lise Hansen fra Vilsgaard Vision kommer her med et af hendes super tricks til at undgå at virke som om man læser op.
Så er der intet at frygte, når du skal foran kameraet til din næste WEB reklame eller TV reklame.


4: Brug dit parasprog

At bruge gestik og mimik er super vigtigt, når du gerne vil sælge dit budskab på skærmen.
Lige så vigtigt er dog dit parasprog. Se denne korte video, hvis Lise Hansen fra Vilsgaard Vision fortæller om brugen af parasprog i videooptagelsen- for at sælge dit budskab optimalt i din online videokommunikation


5: Signaller tillid:

Uanset om du vil sælge en vare, en ide eller skal have et budskab igennem på din video, er det afgørende at du formår at skabe tillid til seeren.
I denne korte video fortæller Lise Hansen fra Vilsgaard Vision hvorfor og giver også super enkle tricks til hvordan.


Følg med her på bloggen, eller >>tilmeld dig vores nyhedsbrev<<- Så er du den første der får at vide, når vi tar fat på spændende og relevante emner i forhold til markedsføring med video- og brug af video som en kundemagnet.

Og se mere om de spændende videoproduktioner vi kan hjælpe dig med her:

P.s. Hvis du vil vide mere om medietræning, så er Lise Hansen den helt rigtige at tage fat på.

Se mere om Lise på hendes hjemmeside >>Vilsgaard vision<<



Bedste hilsner



Lykke Schultz



Lykke Schultz Af Lykke Schultz

comments powered by Disqus

ISOfilm Blog

På vores blog kan du blive klogere på film og videoproduktion. Du vil får gode tips og tricks fra os fra ISOfilm, eller fra spændende gæste bloggere.

Seneste blogindlæg


 
Kontakt Få et uforpligtende tilbud
Hos ISOfilm tror vi på at det nytter at hjælpe sine kunder, og med en god instruktionsvideo eller undervisningsvideo er du godt på vej til at skabe de gode kunderelationer. Lad os hjælpes ad!